Python želva
Naprogramujte želvu, aby kreslila pěkné obrázky. Želva rozumí pokynům jako je „jdi dopředu“ či „zatoč doprava“. Programy tvoříte pomocí jazyka Python 3. Pro rozcvičení můžete použít verzi želví grafiky v grafickém programování.
Zájemci najdou více informací o želví grafice v knížce od jednoho z autorů projektu Umíme programovat.
Fraktální vločka »
Přehled
Základy | vyřešeno 0 z 13 | |
Opakování | vyřešeno 0 z 11 | |
Funkce | vyřešeno 0 z 11 | |
Správné úhly | vyřešeno 0 z 7 | |
Zajímavé vzory | vyřešeno 0 z 9 | |
Proměnné | vyřešeno 0 z 12 | |
Rekurze a fraktály | vyřešeno 0 z 5 |
Celkem vyřešeno: 0 z 68
Přehled krystaly
Základy | získáno 0 z 17 | |
Opakování | získáno 0 z 16 | |
Funkce | získáno 0 z 26 | |
Správné úhly | získáno 0 z 17 | |
Zajímavé vzory | získáno 0 z 31 | |
Proměnné | získáno 0 z 36 | |
Rekurze a fraktály | získáno 0 z 20 |
Celkem získáno: 0 z 163
Základy
Pro začátek využijeme jen základní příkazy pro posun a zatáčení a nakreslíme pár jednoduchých obrázků.
Opakování
Nyní využijeme opakování (pomocí for cyklu v Pythonu), což nám umožní snadno vykreslit třeba různé geometrické útvary.
Funkce
Želvu můžeme učit nové příkazy – na tom si dobře procvičíme funkce v Pythonu a navíc již vykreslíme zajímavé obrázky.
Správné úhly
Na následující obrázky nepotřebujeme žádné složité programy, musíme ale správně určit úhly. Zkuste správnou velikost úhlů vymyslet, ne jen náhodně tipovat.
Zajímavé vzory
Želví grafikou jdou kreslit různé zajímavé vzory. Často to jde snadno, jen je potřeba se na obrázek správně podívat...
Proměnné
Nyní přidáme proměnné, které nám umožní kreslit obrazce různé velikosti či zatáčet o proměnlivý úhel.
Rekurze a fraktály
Náročné, bonusové téma pro pokročilé. Za využití rekurze můžeme pomocí želví grafiky kreslit elegantní fraktály. Jde to často krátkým programem, který však vůbec není lehké vymyslet...