Obrázky


Nadřazené: Aplikace programování v Pythonu

Předcházející: Vnořené cykly

Cvičení

Python želva

Python želva

Naprogramujte želvu, aby kreslila pěkné obrázky. Želva rozumí pokynům jako je „jdi dopředu“ či „zatoč doprava“. Programy tvoříte pomocí jazyka Python 3. Pro rozcvičení můžete použít verzi želví grafiky v grafickém programování.

Zájemci najdou více informací o želví grafice v knížce od jednoho z autorů projektu Umíme programovat.


Správné úhly

Na následující obrázky nepotřebujeme žádné složité programy, musíme ale správně určit úhly. Zkuste správnou velikost úhlů vymyslet, ne jen náhodně tipovat.

Zajímavé vzory

Želví grafikou jdou kreslit různé zajímavé vzory. Často to jde snadno, jen je potřeba se na obrázek správně podívat...

Proměnné a obrázky

Nyní přidáme proměnné, které nám umožní kreslit obrazce různé velikosti či zatáčet o proměnlivý úhel. To se hodí třeba na pěkné spirály.



NAPIŠTE NÁM

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Časté dotazy Návody pro rodiče Návody pro učitele

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence