Souběžnost


Nadřazené: Algoritmické myšlení

Předcházející: Posloupnost příkazů

Cvičení

Šipkovaná

V pokročilé informatice se rozlišuje souběžnost a paralelismus, zde však do těchto detailů nebudeme zacházet. Tyto pojmy označují souběh více dějů současně. To je pochopitelně něco, co se ve světě kolem nás děje neustále. Pokud se však snažíme vymýšlet algoritmická řešení problémů, je souběžnost většinou oříšek. Není totiž vůbec jednoduché souběh více událostí správně naplánovat.

Pro trénink přemýšlení o souběžnosti využijeme především úlohy na čtverečkované mřížce, kde se současně pohybuje několik agentů.



Vysvětlení mi pomohlo   Vysvětlení mi nepomohlo

Šipkovaná

Umístěte do lesa šipky a pomozte skřítkům najít cestu do jejich domečku! Není to jen tak. Skřítci musí také sbírat hříbky, nesmí se srazit a nesmí spadnou do vody. A pozor na skřeta!

Šipkovaná je jednoduchá logická úloha, která procvičuje programátorský styl myšlení. Je to dobrá příprava na komplikovanější programátorské úlohy. Šipkovaná je použitelná pro děti na prvním stupni základních škol, ale také pro starší řešitele nabízí zajímavé úlohy.

Pokud chcete zkusit podobnou, ale trochu náročnější programátorskou hru, zkuste úlohu Robotanik.


Víc skřítků

Máme tu několik skřítků a všichni chtějí do domečku. Někteří jsou navíc červení. A nikdo se nesmí srazit!

Pozor na skřeta!

V lese se objevil zlý skřet. Skřítek se musí dostat domů a vyhnout se mu.



NAPIŠTE NÁM

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Časté dotazy Návody pro rodiče Návody pro učitele

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence