Python želva – 2. střední škola
Naprogramujte želvu, aby kreslila pěkné obrázky. Želva rozumí pokynům jako je „jdi dopředu“ či „zatoč doprava“. Programy tvoříte pomocí jazyka Python 3. Pro rozcvičení můžete použít verzi želví grafiky v grafickém programování.
Zájemci najdou více informací o želví grafice v knížce od jednoho z autorů projektu Umíme programovat.
Řazení podle
Výpis úloh
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Základy
Pro začátek využijeme jen základní příkazy pro posun a zatáčení a nakreslíme pár jednoduchých obrázků.
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Opakování
Nyní využijeme opakování (pomocí for cyklu v Pythonu), což nám umožní snadno vykreslit třeba různé geometrické útvary.
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Ladění programů
V této sadě máte již připravený program, ve kterém jsou jen drobné chyby. Stačí je najít a opravit.
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Funkce
Želvu můžeme učit nové příkazy – na tom si dobře procvičíme funkce v Pythonu a navíc již vykreslíme zajímavé obrázky.
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Správné úhly
Na následující obrázky nepotřebujeme žádné složité programy, musíme ale správně určit úhly. Zkuste správnou velikost úhlů vymyslet, ne jen náhodně tipovat.
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Vnořené cykly a zajímavé vzory
Želví grafikou jdou kreslit různé zajímavé vzory. Často to jde snadno, jen je potřeba se na obrázek správně podívat.
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Proměnné
Nyní přidáme proměnné, které nám umožní kreslit obrazce různé velikosti či zatáčet o proměnlivý úhel. To se hodí třeba na pěkné spirály.
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Proměnné a podmínky
V této sadě se želva bude rozhodovat podle aktuální hodnoty proměnných.
Přidat k oblíbeným
Přidat k mým oblíbeným »Záludné
Úlohy, které jdou vesměs řešit krátkým programem, je ale potřeba k nim přistoupit tím správným způsobem.
Celkem vyřešeno: 0 z 84