U většiny algoritmů potřebujeme, aby postup závisel na aktuálním stavu. Polévku musíme zahřívat a míchat, dokud nezačne vřít. Pokud při příjezdu na křižovatku svítí červená, auto musí zastavit.

Postup, který závisí na podmínce, zapisujeme tímto způsobem:

pokud věk > 18

    vypiš vstupné je 100 Kč

jinak

    vypiš vstupné je 50 Kč

Někdy větev „jinak“ nepoužíváme. V tom případě, když podmínka není splněna, tak se neprovede žádná speciální akce.

pokud na kostce padlo 6

    házej ještě jednou

Při vyjadřování podmínek často využíváme logické spojky (a zároveň, nebo, negace).



Vysvětlení mi pomohlo   Vysvětlení mi nepomohlo

Rozhodovačka

Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.


Podmínky a větvení   
Deaktivace bomby
Podmínky s proměnnými


Přesouvání

Přesouvání kartiček na správné místo. Jednoduché ovládání, zajímavé a neotřelé úlohy.


Podmínky a větvení   
Sběr vlajek: podmínky
Rozhodovací stromy


Robotanik

Robotanik je programátorská úloha s jednoduchými pravidly, snadným ovládáním a mnoha zajímavými úlohami. Základní úlohy jsou řešitelné i pro úplné programátorské začátečníky. Pokročilé úlohy dají zabrat i zkušeným programátorům a poslouží především jako velmi dobrý trénink rekurze.

Pokud chcete zkusit na rozcvičení něco snadnějšího, zkuste hru Šipkovaná.


Trénink

Vyzkoušejte si základní ovládání Robotanika.

Lehké

Sada úloh, které zvládne s trochou přemýšlení vyřešit i programátorský nováček.



NAPIŠTE NÁM

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Časté dotazy Návody pro rodiče Návody pro učitele

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence