Děkujeme za Vaše hodnocení.

Abstrakce

MUN
Zkopírovat krátkou adresu (umime.to/MUN)
Ukázat QR kód

umime.to/MUN


Stáhnout QR kód
Ukázat/skrýt shrnutí

Abstrakce je schopnost odhlížet od detailů, které nejsou důležité pro řešení zkoumaného problému. Soustředíme se na společné prvky a vlastnosti, pomocí kterých nacházíme obecnější řešení.

Příklad z běžného života: Alík, Ben a Rex jsou tři konkrétní domácí zvířata. Můžeme je označit abstraktním pojmem „pes“ – tím zanedbáváme řadu jejich vlastností (např. stáří, barvu srsti či rasu) a soustředíme se jen na to, co mají společné. Kdybychom měli doma ještě kocoura Mourka, tak bychom mohli pro jejich společné označení použít třeba kategorii „savec“.

Příklad z programování: Při vykreslování obrázků můžeme vytvořit funkci squareA(), která vykreslí modrý čtverec o velikosti 100, a squareB(), která vykreslí žlutý čtverec o velikosti 200. Lepší je ale vytvořit abstraktnější funkci square(length, color), která vykreslí čtverec libovolné velikosti a barvy (podle zadaných parametrů). Případně můžeme v abstrakci pokračovat dál a vytvořit funkci, která vykreslí libovolný mnohoúhelník (se zadaným počtem vrcholů).

Souhrn mi pomohl
Souhrn mi nepomohl
Souhrn je skryt.

Pexeso

Hledání dvojic, které k sobě patří.


Abstrakce  
Zobrazit souhrn tématu
Klasifikace obrázků
Abstrakce příšerek


Přesouvání

Přesouvání kartiček na správné místo. Jednoduché ovládání, zajímavé a neotřelé úlohy.


Abstrakce  
Zobrazit souhrn tématu
Žebřík abstrakce
Klasifikace


NAPIŠTE NÁM

Děkujeme za vaši zprávu, byla úspěšně odeslána.

Napište nám

Nevíte si rady?

Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:

Čeho se zpráva týká?

Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení Licence