- Funkce a zobecňováníVšechny souhrny k tomuto tématu
- Abstrakce
- Funkce
- Zobecňování programů
- Rozklad programů
- Rekurze
Filtr podle ročníku
Rozhodovačka
Rychlé procvičování výběrem ze dvou možností.
Funkce a zobecňovánílehkéFunkce (lehké)
zadání: 39
Typicky zabere: 6 min
středníFunkce (střední)
zadání: 50
Typicky zabere: 9 min
těžkéFunkce (těžké)
zadání: 48
Typicky zabere: 9 min
středníZobecňování programů (střední)
zadání: 45
Typicky zabere: 6 min
středníRozklad programů (střední)
zadání: 57
Typicky zabere: 11 min
Pexeso
Hledání dvojic, které k sobě patří.
Funkce a zobecňováníKlasifikace obrázkůlehkéKlasifikace obrázků (lehké)
zadání: 10
Typicky zabere: 2 min
Abstrakce příšerekstředníAbstrakce příšerek (střední)
zadání: 8
Typicky zabere: 4 min
Přesouvání
Přesouvání kartiček na správné místo. Jednoduché ovládání, zajímavé a neotřelé úlohy.
Funkce a zobecňováníŽebřík abstrakcestředníŽebřík abstrakce (střední)
zadání: 16
Typicky zabere: 5 min
KlasifikacestředníKlasifikace (střední)
zadání: 11
Typicky zabere: 6 min
Obrázkové funkcestředníObrázkové funkce (střední)
zadání: 8
Typicky zabere: 6 min
Krok po kroku
Doplňování jednotlivých kroků v rozsáhlejším postupu.
Funkce a zobecňovánístředníFunkce (střední)
zadání: 10
Typicky zabere: 6 min
ProgMalování
Tvorba obrázků skládáním základním tvarů (např. kruh, čtverec), využití blokového programování.
Funkce
Pomocí funkcí můžeme vytvořit nové vzory a umisťovat je na různá místa na plátně.
Stavitel
Pomocí blokového programování vytvořte program pro stavitele Standu.
Funkce
Rekurze
Bonusová sada, ve které nejsou dostupné bloky pro opakování. Místo toho je potřeba vhodně využít rekurzivní funkce (funkce, které volají sami sebe).
Kód kostky
Navigujte kostku po plánu podle zadaného programu. Procvičení schopnosti číst programy.
Funkce kostky
Nyní naučíme kostky nové pokyny. A tyto pokyny hned využijeme pro stručný zápis zajímavé procházky.
Funkce s parametry
Nyní kostky naučíme funkce, jejichž význam záleží na vstupním parametru.
Robotanik
Jednoduché grafické ovládání, zapeklité programátorské úlohy.
Středně těžké
U těchto úloh už se budete muset trochu víc zamyslet, ale nejsou v nich ještě žádné záludné finty.
Těžké
Tady už to začíná být komplikovanější. U těchto příkladů už je často potřeba využít naplno princip rekurze (zanořování a vynořování z funkcí).
Opravdová výzva
Tyto úlohy už mohou dát zabrat i zkušenému programátorovi.
Python želva
Tvorba programů v Pythonu, kreslení obrázků želví grafikou.
Rekurze a fraktály
Náročné, bonusové téma pro pokročilé. Za využití rekurze můžeme pomocí želví grafiky kreslit elegantní fraktály. Jde to často krátkým programem, který však vůbec není lehké vymyslet...
NAPIŠTE NÁMDěkujeme za vaši zprávu, byla úspěšně odeslána.
Napište nám
Nevíte si rady?
Nejprve se prosím podívejte na časté dotazy:
Čeho se zpráva týká?
Vzkaz Obsah Ovládání Přihlášení LicenceZde nám můžete napsat vzkaz či popsat dojmy, jak se vám systém používá. Pokud máte nějakou zásadnější zprávu, zvolte prosím jednu z dalších kategorií.
Pokud hlásíte chybu, upřesněte prosím, v čem přesně spočívá. Pokud máte námět na rozšíření obsahu, uvítáme, když popíšete konkrétní ukázku. Nezasílejte prosím dotazy na prozrazení řešení úloh či na vysvětlení postupu.
Před položením dotazu prosím zkontrolujte časté dotazy.
Před položením dotazu si prosím projděte časté dotazy k přihlášení.
- Funkce